Kaip turėti gerą širdies sveikatą, 5 mitai apie širdį - estko.lt

kaip turėti gerą širdies sveikatą

Silpnaprotystė nėra būtina senatvės palydovė: profesorius pažėrė patarimų, kaip išvengti demencijos   Sergamumas širdies ligomis nemažėja Širdies ir kraujagyslių ligos jau ilgus metus išlieka dažniausia mirties priežastimi, nepaisant to, kaip daug kalbama apie šių ligų kaip turėti gerą širdies sveikatą.

Susijusios ligos

Skaičiai daug ką pasako: metais nuo širdies ligų mirė 22,5 tūkst. Lietuvos gyventojų ir tai yra kas antra mirties priežastis, skelbia Higienos institutas. Ir tokia statistika nekinta jau kone dešimtmetį.

Sveikatos specialistai seniai skambina pavojaus varpais dėl epidemijos mastą atspindinčių skaičių, tačiau situacija šalyje nesikeičia. Rugsėjo 29 d. Gyvenimo būdas — pagrindinis rizikos veiksnys Pasak gydytojų ir vaistininkų, infarkto, insulto ir kitų kraujotakos ligų paplitimui didžiausią įtaką turi šiuolaikinis įtemptas gyvenimo būdas, įtampa ir stresas, nesaikingas alkoholio vartojimas, rūkymas, nereguliari ir nesubalansuota mityba, taip pat — per mažas fizinis aktyvumas. Esą išgėrei tabletę nuo skausmo ir jau sveikas. Diskomfortas krūtinėje nurašomas įtampai, stresui.

Lietuvoje nuo iki metų mirtingumas nuo širdies ligų keitėsi labai nežymiai — skaičius tik šiek tiek sumažėjo. Tačiau per šiuos metus žymiai mažėjo ir bendras Lietuvos gyventojų skaičius. Tai rodo, kad vis dar nepakankamai rūpinamės mūsų gyvybines funkcijas palaikančiu kaip turėti gerą širdies sveikatą ir neskiriame tiek dėmesio širdies stiprinimui ir ligų prevencijai, kiek reikėtų.

Straipsniai

Didesnę riziką susirgti širdies ligomis turi sėdimą darbą dirbantys žmonės, kurie didžiąją dienos dalį praleidžia dirbdami kompiuteriu ir mažai fiziškai juda.

Širdies ligas įprasta laikyti vyresnio amžiaus žmonių sveikatos sutrikimais, tačiau vaistininkė atkreipia dėmesį, kad širdies ligomis vis dažniau suserga jaunesni, o liga juos užklumpa tarsi žaibas iš giedro dangaus — iki tol jie rimtesnių nusiskundimų sveikata neturi.

kaip turėti gerą širdies sveikatą de nol nuo hipertenzijos

Tai apima ir tinkamą fizinį aktyvumą, ir subalansuotą mitybą, kurioje būtų širdžiai reikalingų maistinių medžiagų, ir gulėjimo padėtis su hipertenzija rūpinimąsi savo sveikata. Pradžia — žalingų įpročių atsisakymas Specialistė teigia, kad, norint išvengti širdies ligų, reikia visiškai atsisakyti ar vengti kai kurių įpročių. Įprasta manyti, kad rūkymas yra viena pagrindinių plaučių vėžio išsivystymo priežasčių.

Tačiau svarbu prisiminti, kad jis taip pat yra viena iš pagrindinių širdies ir kraujagyslių ligų priežasčių. Rūkymas pažeidžia kraujagyslių sieneles, mažina deguonies kiekį kraujyje, stimuliuoja adrenalino išsiskyrimą, taip padidindamas arterinį kraujo spaudimą — tai apsunkina širdies darbą.

Rūkantiesiems miokardo infarkto ir insulto rizika yra didesnė.

Pranešti klaidą

Todėl akivaizdu, kad, siekiant turėti sveiką širdį, rūkymo reikėtų atsisakyti visiškai. O mesti šį įprotį gali padėti aktyvesnė fizinė veikla, kuri bus naudinga ir širdies darbui. Širdžiai kaip ir kitiems raumenims reikia fizinio aktyvumo Per mažas fizinis aktyvumas taip pat minimas tarp pagrindinių širdies ir kraujagyslių ligų priežasčių.

Be to, jis padeda kontroliuoti svorį ir išvengti antsvorio, turinčio neigiamos įtakos širdies veiklai.

Sveikatai, kartu ir širdžiai, ypač palankus plaukiojimas, tad, jeigu turite galimybę, reguliariai lankykitės baseine.

PRENUMERUOKITE IR SEKITE MUS

Plaukiojant ne tik atsipalaiduosite ir mankštinsite širdies raumenį, bet ir nenualinsite organizmo. Intensyvus sportas ir prakaito liejimas nepavojingas iki 25 metų, o vėliau, organizmui subrendus, reikia išmokti sportuoti, nekenkiant organizmui. Jeigu mėgstate keliauti, išbandykite žygius pėsčiomis arba važiavimą dviračiu kalnuotomis vietovėmis.

Šios veiklos ypač naudingos, kadangi vyksta intervalinės treniruotės — patiriamas kintantis krūvis ir širdies susitraukimų dažnis. Ne ką mažiau naudinga ir dinaminė fizinė veikla, tokia kaip ėjimas su šiaurietiškomis lazdomis, joga, šokiai ar tiesiog paprastas pasivaikščiojimas gamtoje.

Jeigu jūsų fizinė veikla ypač intensyvi, nenutraukite jos iš karto pabaigę pratimą.

Raktiniai žodžiai

Bėgikai, bėgdami trumpas distancijas, niekada nesustoja, pasiekę finišą, — po distancijos dar bent keletą minučių ramiai pavaikšto. Tai daroma, norint išvengti organizme susidarančių laisvųjų radikalų, kurie yra labai reaktyvūs ir atsiranda aktyviai sportuojant.

kaip turėti gerą širdies sveikatą nakties hipertenzija ka daryti

Šie radikalai ateityje gali neigiamai paveikti mūsų organizmą. Pirmiausiai reikėtų atkreipti dėmesį į cholesterolio kaip turėti gerą širdies sveikatą kraujyje. Jo padidėjimas signalizuoja apie didesnę širdies ir kraujagyslių ligų riziką.

kaip turėti gerą širdies sveikatą hipertenzija pagyvenusiems žmonėms reabilitacija

Cholesterolio kiekio padidėjimas gali baigtis miokardo infarktu, išeminiu insultu ir staigia mirtimi. Jo kiekį kontroliuoti galima, keičiant mitybą, t.

Juokas ir gera nuotaika — sveikos širdies garantas Birželio 10d. Peržiūrų skaičius: Pastaraisiais metais atsiranda vis daugiau mokslinių įrodymų, kad psichologiniai veiksniai gali turėti didelės reikšmės išeminės širdies ligos vystymuisi. Pyktis, neapykanta, nerimas, depresija ir izoliacija nuo aplinkos, ypač neigiamas emocijas kaupiant savyje ilgesnį laiką, padidina galimybę vystytis širdies vainikinių kraujagyslių ligoms. Ir atvirkščiai, teigiamos emocijos, atvirumas kitiems, empatija gali saugoti mus nuo susirgimo.

Patys reikalingiausi mineralai širdžiai yra magnis, kalis ir kalcis. Svarbu, jog gautume visų šių medžiagų, nes be magnio nebus įsisavinamas kalis.

kaip turėti gerą širdies sveikatą moksibustija sergant hipertenzija

Todėl patarčiau savo mitybą praturtinti riešutais, slyvomis, džiovintais vaisiais, ypač abrikosais. Tai ypač aktualu, jeigu patiriate stresą arba esate linkę į depresiją, nes prasta psichologinė būklė taip pat didina širdies ligų riziką.

Jeigu jaučiatės nervingi, išgerkite vaistažolių arbatos, pvz.

  • Širdies sveikatos dietos ir
  • Melodija iš hipertenzijos vaizdo įrašo
  • Kalbėdami apie širdies ir kraujagyslių ligų profilaktiką, pirmiausia turime omenyje sveiką gyvenimo būdą.
  • 5 maisto gaminiai, kurie gali sustiprinti širdį | estko.lt

Širdies ligų riziką padės sumažinti ir organizmo stebėjimas Net ir gyvendami sveikai, neapleiskite savo organizmo ir nuolat jį stebėkite. Laiku pastebėję pirmuosius širdies ir kraujagyslių ligų simptomus, užkirsite kelią ligos paūmėjimui.

kaip turėti gerą širdies sveikatą hipertenzija aspic

Silpnumas ir galvos skausmas gali pranešti apie kraujospūdžio sumažėjimą, rodantį, kad širdis nebesugeba tinkamai atlikti savo funkcijos. Susirūpinkite, jeigu greitai pavargstate nuo veiklos, kuri anksčiau jums nekeldavo sunkumų, pvz. Pajustus šiuos simptomusrekomenduojama pasikonsultuoti su šeimos gydytoju ar specialistu.

Užsikimšusi nosis nebevargins: tai padės akimirksniu Gydytojai laikosi nuomonės, kad pulso stebėjimas gali išgelbėti jūsų gyvybę, todėl išmokti šiuos paprastus judesius labai svarbu! Paprastai pulsas matuojamas ramybės padėtyje, sėdint ant kėdės. Ištieskite dilbius ant lygaus paviršiaus, delnu aukštyn, alkūnę šiek tiek pakeldami. Tada giliai įkvėpkite, iškvėpkite ir giliai įkvėpkite.

Tačiau atminkite: net jeigu šiandien jaučiatės sveiki, apleisti organizmo negalima. Širdis plaks ilgai, jeigu ja rūpinsitės nuolat. Klausk psichoterapeuto Į klausimus atsakys psichoterapeutė Aistė Jasaitytė - Čeburiak. Atsakymų ieškokite Delfi Plius.

Naudingi publikacijos