Širdies sveikatos svarbą

širdies sveikatos svarbą

Šių ligų naštą galima sumažinti žinant rizikos veiksnius, pakeitus gyvensenos įpročius. Kokios vyrauja tendencijos: ar daug žmonių supranta širdies ir kraujagyslių ligų profilaktikos svarbą?

širdies sveikatos svarbą

Deja, dauguma susirūpina tik susirgę širdies ar kraujagyslių liga. Net ir žinant širdies ligų profilaktikos principus, nėra paprasta jų laikytis kasdieniame gyvenime. Dabar, kai dėl didelio gyvenimo tempo dauguma patiria nuolatinę įtampą, neturi pakankamai laiko nei laiku pavalgyti, nei pakankamai pailsėti, sergamumas širdies ir kraujagyslių ligomis yra labai didelis.

Svarbiausia — invalidumo ir ankstyvų mirčių prevencija. Priemonių visuma, skirta apsaugoti pacientus nuo koronarinės širdies ligos pasireiškimų išaiškinant ir koreguojant provokuojančius rizikos veiksnius — tai pirminė koronarinės širdies ligos prevencija. Jau susirgusiems šia liga taikomos antrinės prevencijos priemonės, kurių tikslas — sustabdyti aterosklerozės procesą ir apsaugoti nuo ligos recidyvų. Pasaulio Sveikatos Organizacija išskiria tris strategijas: populiacinę, didelės rizikos ir antrinę prevenciją. Šios strategijos turi ne konkuruoti, o veikti viena kryptimi.

Širdies ir kraujagyslių ligos yra pati dažniausia mirties priežastis Lietuvoje. Susiję straipsniai Meditacija apsaugo nuo infarkto   5 - Kokie rizikos veiksniai labiausiai lemia šių ligų išsivystymą?

Pasaulinę širdies dieną – svarbus priminimas labiau rūpintis sveikata | estko.lt

Pagrindiniai širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksniai yra rūkymas, antsvoris ar nutukimas, padidėjęs cholesterolio kiekis kraujyje, sutrikusi gliukozės apykaita cukrinis diabetasgausus druskos vartojimas, širdies sveikatos svarbą polinkis sirgti širdies ir kraujagyslių ligomis, nejudrus gyvenimo būdas.

Tinkamas darbo ir poilsio režimas, užtektinai miego valandų yra labai svarbu sveikai gyvensenai. Miego trūkumas neigiamai veikia tiek širdį, tiek ir visą žmogaus organizmą. Nekokybiškas miegas, stresas didina arterinį kraujo spaudimą, provokuoja dažną širdies plakimą, permušimus, neigiamai veikia riebalų ir cukraus apykaitą. Žmonėms, jau sergantiems širdies ligomis, miego trūkumas gali išprovokuoti tokias pavojingas būkles kaip ūminis miokardo infarktas ar širdies širdies sveikatos svarbą paūmėjimas.

Kurie produktai stiprina širdį?

Tinkama mityba yra labai svarbi, kad širdis ir kraujagyslės išliktų sveikos. Reikia laikytis bendrųjų sveikos mitybos principų, tada ir rizika susirgti širdies ligomis bus mažesnė. Kiek suvalgote, yra ne mažiau svarbu už tai, ką suvalgote. Neviršykite rekomenduojamo paros kalorijų kiekio.

  • Spausdinti Asociatyvi nuotr.
  • Širdies ligų prevencija – estko.lt
  • Ką daryti, kad širdies ligos nekirstų iš pasalų? | NORTHWAY Vilnius
  • Programa skirta 40—65 m.
  • Atlikite širdies sveikatos testą - estko.lt
  • Ką daryti, kad širdies ligos nekirstų iš pasalų?
  • Širdies sveikata būtina rūpintis ne tik susirgus - DELFI Gyvenimas

Stenkitės valgyti daug šviežių ar šaldytų daržovių, vaisių, uogų — jie turi mažai kalorijų ir daug maistinių skaidulų. Valgykite daug grūdinių gaminių, ypač nesijotų miltų duonos, košių, sausųjų produktų. Rinkitės maistą, kuriame mažai riebalų, ypač sočiųjų.

Daug sočiųjų riebalų yra riebioje mėsoje, svieste, grietinėlėje, grietinėje, nenugriebtame piene, riebiame sūryje, kiaušiniuose. Valgykite kuo mažiau saldumynų, smarkiai nesūdykite maisto. Kai kas teigia, kad širdžiai sveika šokoladas, raudonasis vynas, česnakai ar daug kalio turintys produktai.

širdies sveikatos svarbą

Deja, patys savaime šie produktai širdies nestiprina, o nesaikingas bet kurio produkto vartojimas yra nepageidautinas ar net pavojingas. Net ir žinant, kad tam tikras maistas skatina širdies ir kraujagyslių ligų atsiradimą ar progresavimą, pakeisti mitybos įpročius dažniausiai yra sunku.

Širdies sveikata būtina rūpintis ne tik susirgus

Nereikia stengtis pakeisti visko iš karto. Galima pradėti nuo to, kad kasdien suvartotumėte šiek tiek daugiau sveiko maisto ir mažiau širdies sveikatos svarbą produktų. Ir fizinį aktyvumą reikėtų didinti pamažu. Sveikatai palaikyti nereikia sportuoti labai smarkiai — užtenka ir reguliarių pasivaikščiojimų sparčiu žingsniu.

Reikėtų būti fiziškai aktyviam mažiausiai 30 minučių kasdien. Tinkama fizinė veikla: ėjimas, bėgimas, važiavimas dviračiu, plaukimas, slidinėjimas ir kt.

Ką daryti, kad širdies ligos nekirstų iš pasalų?

Atlikdami fizinius pratimus turite jaustis gerai. Jei sportuodami jaučiate tokius simptomus kaip skausmas, dusulys, silpnumas, galvos svaigimas, visų pirma pasikonsultuokite su gydytoju. Ilgą laiką išeminė širdies liga buvo laikoma viena svarbiausių vyrų sergamumo ir mirštamumo priežasčių.

Manyta, kad moterims širdies ligų rizika mažesnė. Moterys iki menopauzės širdies ir kraujagyslių ligomis serga rečiau negu vyrai, išskyrus tas, kurios serga cukriniu diabetu, yra nutukusios, rūko, vartoja hormonines tabletes apsaugai nuo nėštumo.

Širdies ir kraujagyslių ligų prevencijos programa

Tačiau tarp vyresnio amžiaus moterų padaugėja širdies širdies sveikatos svarbą. Sulaukus 65 metų skirtumas tarp vyrų ir moterų sergamumo smarkiai sumažėja, o po 75 metų moterys vyrus pralenkia. Dažniausia širdies ir kraujagyslių sistemos liga — aterosklerozė ir dėl jos atsirandanti išeminė širdies liga. Aterosklerozės vystymasis paprastai prasideda dar jauname amžiuje ir ilgą laiką liga gali nesukelti jokių simptomų. Liga dažniausiai pasireiškia vidutinio ar vyresnio amžiaus žmonėms vyrams per 40 metų, moterims — per 50—55 metustačiau pastaraisiais metais pasitaiko vis daugiau jaunų 25—30 metų žmonių, ypač vyrų, sergančių sunkiausia išeminės širdies ligos forma — miokardo infarktu.

Kita labai dažnai pasitaikanti liga — arterinė hipertenzija. Ja serga apie trečdalis suaugusiųjų. Ligos dažnumas didėja su amžiumi. Visos kitos širdies ir kraujagyslių sistemos ligos pasitaiko rečiau. Ar yra moterų kritinis amžius, kai grėsmė ypač didelė? Profilaktiškai turėtume tikrintis sveikatą dar tada, kai esame jauni ir jaučiamės gerai. Gydytojai padės išsiaiškinti rizikos veiksnius ir patars, kaip juos keisti.

Širdies ir kraujagyslių ligų prevencijos programa - Kauno rajono visuomenės sveikatos biuras

Reikėtų atkreipti dėmesį į jaučiamus simptomus. Pagrindiniai širdies ligų simptomai — spaudžiamo pobūdžio skausmas krūtinėje, galintis plisti į kaklą, rankas, petį, nugarą; dažnas ar neritmiškas širdies plakimas, oro stoka ar dusulys, taip pat nespecifiniai simptomai, pavyzdžiui, nuovargis, silpnumas, galvos skausmas. Simptomai iš pradžių gali būti neryškūs, pastebimi tik patiriant fizinį ar emocinį krūvį.

Cholesterolis ©  Shutterstock nuotr. Remiantis begalės tyrimų išvadomis, aukštas cholesterolio lygis neabejotinai gali tapti širdies ligą arba insultą lemiančiu veiksniu. Kaip skelbia statistika, Jungtinėse Valstijose širdies ligos yra dažniausia žmonių mirties priežastis, o insultas — penkta pagal dažnumą. Cholesterolis — tai į riebalus panaši medžiaga, gaminama kepenyse ir esanti tam tikruose maisto produktuose, pavyzdžiui, kiaušiniuose, sūryje ir konkrečių rūšių mėsoje. Cholesterolis yra būtinas tam tikroms organizmo funkcijoms palaikyti.

Vėliau ligai progresuojant jie tampa stipresni, aiškesni. Jei tam tikras simptomas kelia nerimą, geriau nedelsdami kreipkitės į širdies sveikatos svarbą. Grėsmė susirgti širdies ar kraujagyslių liga moterims ypač padidėja po menopauzės, kai smarkiai sumažėja moteriškųjų hormonų estrogenų, saugančių nuo aterosklerozės, gamyba. Verta žinoti Širdies ir kraujagyslių ligos visame pasaulyje kasmet nusineša per 17,3 mln.

Lietuvoje nuo šių ligų kiekvienais metais miršta daugiau kaip 23 tūkst.

Atlikite širdies sveikatos testą

Lietuvoje moterų mirčių skaičius nuo širdies sveikatos svarbą ir kraujagyslių ligų yra beveik keturis kartus didesnis negu nuo vėžio. Statistika byloja, kad vienas iš trijų pasaulio gyventojų turi per didelį kraujo spaudimą. Dauguma žmonių nežino, kad jų kraujospūdis padidėjęs, o jei ir širdies sveikatos svarbą, tai nesigydo, nes gana gerai jaučiasi.

Kraujospūdis nėra pastovus dydis. Vienas ar du jo pakilimai — dar ne širdies sveikatos svarbą. Kraujospūdis gali pakilti susijaudinus, parūkius, geriant daug kavos, dirbant, sportuojant. Kraujospūdis didėja ir su amžiumi. Kartais jis pakyla tik gydytojo kabinete. Kai kurie tokią hipertenziją turintys žmonės ilgainiui suserga stabilia arterine hipertenzija. Tai įdomu Širdis yra vienas stipriausių žmogaus raumenų, nenuilstamai pumpuojantis kraują ir visą organizmą nuolat aprūpinantis gyvybiškai svarbiu deguonimi bei maisto medžiagomis.

Didžioji širdies dalis yra tuoj pat už krūtinkaulio, tik viršūnė nukreipta į kairę, todėl kairėje krūtinės ląstos pusėje geriausiai jaučiama jos pulsacija. Pridėjus delną galima apčiuopti širdies viršūnės trinksnį, todėl kartais manoma, kad visa širdis yra kairėje.

širdies sveikatos svarbą

Ramybės būsenoje širdis plaka ramiai, tolygiai, apie 60—80 kartų per minutę, ir mes jos nejaučiame. Sveikas žmogus savo širdies plakimą pajunta tik susijaudinęs ar smarkiau dirbdamas. Sveikos širdies dydis maždaug atitinka sugniaužto žmogaus kumščio dydį. Tai tuščiaviduris raumeninis organas, turintis keturias ertmes — du prieširdžius ir žemiau jų esančius du skilvelius bei keturis vožtuvus.

Nuorodos kopijavimas Širdies sveikata būtina rūpintis ne tik susirgus Nuoroda nukopijuota.

Naudingi publikacijos