Širdies sveikatos dieta pdf,

širdies sveikatos dieta pdf

širdies sveikatos dieta pdf

Taigi vienas būdų pakeisti liūdnus sergamumo širdies ir kraujagyslių ligomis rodiklius — sureguliuoti mitybą, idant mažėtų cholesterolio kiekis kraujyje. Tam gali pasitarnauti hipolipideminė mityba.

Здесь есть браузер.

Laikantis cholesterolį mažinančios dietos reiktų į racioną įtraukti riebios žuvies silpnai sūdytos silkės, skumbrės, sardinės, vaivorykštinio upėtakio, lašišos. Jos valgyti užtektų bent du kartus per savaitę.

širdies sveikatos dieta pdf

Apie tai kalbamės su Vilniaus universiteto ligoninės Širdies sveikatos dieta pdf klinikų gydytoja dietologe Juste Parnarauskiene. Kokie maisto produktai ją sudaro?

Patys riebalai yra ribojami iki keturių penkių porcijų per dieną - paliekant liesus produktus. Taigi per dieną riebalų kiekį turi sudaryti apie gramus. Į racioną rekomenduojama daugiau įtraukti augalinių riebalų: aliejaus, ypač alyvuogių, riebios žuvies.

Reklama - Kiekvieno valgymo metu širdies sveikatos dieta pdf valgyti daržovių, vaisių — jie labiau tinka rytiniam užkandžiui arba kaip desertas ir per dieną: užtenka dviejų trijų vidutinio dydžio vaisių.

Aukščiausios rūšies miltų gaminiai turi būti keičiami į viso grūdo miltų gaminius. Tai užtikrintų mineralinių medžiagų ir vitaminų kasdienį poreikį. Nuo mėsos reikėtų pašalinti matomų riebalų kiekį, paukštienai nulupti odelę.

širdies sveikatos dieta pdf

Nepamiršti reiktų į racioną įtraukti riebios žuvies silpnai sūdytos silkės, skumbrės, sardinės, vaivorykštinio upėtakio, lašišos. Riebioje žuvyje kaip ir linų sėmenyse ar graikiniuose riešutuose yra omega 3 riebalų rūgščių, kurios mažina trigliceridų kiekį kraujyje, taip apsaugodamos nuo krešulių susidarymo.

  • Žuvis naudinga esant hipertenzijai

Valgant riebesnį maistą svarbu, kartu gauti ir maistinių skaidulų, ypač tirpių. Jų gausu daržovėse, neapdorotose grūduose, ankštinėse daržovėse, jos mūsų organizmo nėra suvirškinamos, tad perėjusios visą žarnyną yra pašalinamos, kartu pašalinama ir dalis su maistu gautų riebalų, cholesterolio bei cukraus.

Stengtis dažniau maistą gardinti augaliniais aliejais, ypač tyrų alyvuogių aliejumi, sviestą keisti avokadu.

Ar tarpsniais, ar tiesiog paversti gyvenimo būdu? Reklama - Toks maitinimasis turėtų tapti įpročiu.

  • Nikotino rūgštis nuo hipertenzijos

Maistas — gyvenimo dalis. Dažnai įvairios šventės siejamos su dideliu kiekiu sotaus maisto.

Išskirtinės mūsų gyvenimo dienos gali būti pažymimos su vaišėmis, bet reiktų atkreipti dėmesį, kokias jas tiekiame, kiek tai yra mūsų tradicijų dalis, kokia maisto kokybė.

Švęsti galima ir su mažesniu maisto kiekiu, kartais išbandant naujus sveikatai tinkamesnio maisto receptus.

Profesinės sveikatos priežiūros paslaugų teikėjai kviečiami dalyvauti apklausoje Higienos institutas atlieka tyrimą, kuriuo siekiama išsiaiškinti Lietuvos profesinės sveikatos priežiūros toliau — PSP paslaugų teikėjų galimybes teikti tokias paslaugas mažoms įmonėms. Kviečiame įmones, teikiančias PSP paslaugas darbuotojų profilaktiniai sveikatos tikrinimai, profesinės rizikos vertinimas, darbuotojų sveikatos stebėsena, sveikatos stiprinimas ir kt. Mums labai svarbi Jūsų nuomonė.

Bet svarbiausia, reikia nepamiršti, kad šventės praeina, tad reikia grįžti prie tokio maitinimosi, kuris nekenktų mūsų sveikatai. Tačiau net ir per didelis kiekis šių produktų yra žalingas. Tad turi būti jaučiamas saikas. Reklama - Apie sveikatai palankesnį maisto pasirinkimą turi būti mokomi jau ir maži vaikai. Jei nuo pat pradžių bus suformuoti tinkami maitinimosi įpročiai, užaugus nereikės jų koreguoti.

Komentarai

Yra situacijų, kada yra skatinama vartoti daugiau riebalų, dažniausiai esant organizmo išsekimui. Daržoves reikia rinktis kiekvieną kartą vis kitokias, kad ir tas pačias lapines vis šiek tiek pakeičiant, pakeičiant paprikos, pomidorų, kopūstų spalvas.

Verta žinoti Pagal faktinio maitinimosi tyrimo rezultatus, Lietuvos gyventojų racione yra per gausu riebalų, ypač sočiųjų, taip pat vartojama daug lengvai įsisavinamų paprastųjų angliavandenių, t.

širdies sveikatos dieta pdf

Racione yra mažai žuvies ir skaidulų turtingų produktų: viso grūdo produktų, vaisių bei daržovių. Tokie maitinimosi ypatumai yra vienas rizikos veiksnių, lemiančių sergamumą širdies ir kraujagyslių ligomis.

Naudingi publikacijos